mandag 30. april 2007

Engelsklærere

I to uker har Tove og meg vært engelsklærere. Tove jobber på Colegio Paraiso og jeg på Eughenio Espejo. Kan ikke så mye om Tove`s skole, så har ikke så mye harde fakta å komme med. Min skole er en yrkesskole. Den har 700 elever. Jeg jobber sammen med Alvaro, en ecuadorsk universitets-student. Læringsmiljøet er helt annerledes enn i Norge. Bambusvegger gjør støynivået meget høyt, og alle klasser er på rundt 50 elever bortsett fra en på 70. Noen klasserom er av betong og ekkoet er forstyrrende.. Vi føler allikevel at det er bruk for oss der vi jobber, og at vi får lært dem noe de har bruk for. Deilig å være på samme plass hele tiden og ikke en uke her og en der. Hver onsdag og fredag jobber meg og Tove sammen på Isla Trinataria, det andre slumområdet. Her har vi kveldsundervisning i engelsk for ungdommer fra kirka i Nigeria. Dette er veldig gøy.

Desverre har jeg ingen bilder ennå, har problemer med kameraet (ikke kjøp HP), så bildene får vente.

Ingen kommentarer: