mandag 9. april 2007

Arka de Nue - ferieskole

Her stårTove utenfor Arka de Nue som er bygget med korset på. Kirken er som dere ser ikke ferdigbygd ennå. Den består nå av ett rom i betong med fliser på gulvet og ingen vindu. Her bestod lederne av pastorfruen og to andre voksne pluss en del av ungdommene vi har kontakt med. I tillegg var altså Tove, Aasta og meg ledere. Antall barn lå nok på rundt 80-100 hele uken og lydnivået var høyt hele tiden. Under ser du Aasta og Tove like utenfor kirka.
Opplegget var veldig gjennomtenkt og bra. Vi gikk igjennom en kort oppsummering av bibelhistorien i GT med vekt på de store linjene og endte opp med at Jesus måtte dø på korset for våre synder. Hver dag var det tegning for barna, noe tilnærmet alle likte og gjordet med iver. I motsetning til andre steder vi har vært fikk alle barna skryt uansett resultat av fargeleggingen. Leking i denne sammenhengen var begrenset av plass og ble derfor ensbetydende med sangleker, noe det så ut som om de likte. Aasta og Tove lærte dem dessuten sangen "Du er du og du duger" på norsk, noe som var morsomt å både se og høre på.

Over ser du ivrige hender rekke frem det de har fargelagt.Vi fikk ganske god tid til å snakke med elevene hver dag, men de er jo så mange!! Allikevel var det noen som vi ble godt kjent med, noen som klatret mer på oss og ropte på oss. Vi hadde en fantstisk uke! Lørdagen ble det hele avsluttet med at foreldrene ble invitert og noen elever kom frem og presenterte litt av det de hadde gjort hver dag i uken. Pastoren Gonzales var der også og holdt en veldig god tale. Kort sagt, en bra uke i en bra menighet! Aasta hadde sin debutt denne uken, og hun kastet seg uti det fra første stund! All honnør til at hun turte og stilen hun gjordet det med!! (Du/dere savnes i skrivende stund.)

1 kommentar:

Åsta sa...

Jeg er mektig imponert over bloggen deres! Den er jo helt perfekt for meg som sitter her og ønsker jeg var der... Dere får fram stemningen både fra arbeidet og fra Casa. Alle reisene dere har fått gjort er også flott å lese om, så vet jeg hvor jeg skal farte neste gang vi er i Ecuador! Paul har hatt tre ski-turer etter hjemkomst, den siste var i helgen, da vi gikk 3.8 mil. Nå er han fornøyd! Karen Ingeborg og Synnøve har vist Powerpoint-presentasjonen for klassene sine - stor suksess. Jeg har eksamensperiode nå, heldigvis, så har jeg noe annet å tenke på enn alt jeg gjerne skulle gjort i Ecuador!

Lykke til videre med bloggingen. Jeg skal følge med. Takk til Karin som ga meg blogg-adressen. Hilsen Åsta